Janota s Vyoralem vezou z Belgie evropský bronz

V průběhu první etapy se stačila vykrystalizovat skupina nejrychlejších posádek mistrovství Evropy, která spolu pravidelně bojuje o body na všech evropských rally. Vedl ji ostřílený soutěžák s pseudonymem „Pedro“, startující s krásnou Lancií 037 skupiny B. S ním se z počátku o vedení přetahoval i Švéd Myrsell se silným Porsche 911 SC, který se dokázal velmi dobře přizpůsobit úzkým a často velmi kluzkým rychlostním zkouškám Ypres Rally. Zejména v průběhu první etapy se dařilo zajíždět vyrovnané časy s „Pedrovou“ Lancí 037 i posádce Hájek Historic Czech National Rally Teamu. Mirek Janota s Lukášem Vyoralem dokonale využívali záludností tratě a na kluzkém povrchu smazávali výkonový rozdíl jejich Opelu, který stál proti přesile mnohem výkonnějších vozů . I pro špičku „evropanů“ se letos stali nedostižní místní střelci, startující ale mimo klasifikaci FIA mistrovství Evropy. Jejich Fordy Escort Mk II totiž využívaly úpravy, které jdou nad rámec evropské homologace a zejména použití závodních pneumatik je výrazně proti ostatním stálým účastníkům FIA mistrovství Evropy zvýhodnilo. Ostatní vozy totiž musí využívat pneumatiky s homologací pro běžný silniční provoz, takzvané „E“.
 
 
Miroslav Janota s Lukášem Vyoralem první etapu zakončili na skvělém třetím místě absolutní klasifikace mistrovství Evropy, a tuto pozici si drželi i v průběhu sobotní etapy. Stíhací jízda za účelem smazání ztráty na Myresellovo Porsche 911 se ukázala jako bezvýsledná a nakonec vedla i k chybě, která posádku Janota – Vyoral stála téměř dvě minuty času při výměně kola. V následné bitvě, která měla znamenat návrat zpět na třetí místo v Evropě, ale nakonec posádku žlutého Kadettu potrápil ještě diferenciál, který do cíle poslední RZ vydržel snad už jen silou vůle a dával o tom vědět hlasitým projevem. V cíli posledního měřeného úseku nakonec stopky měřící celkový čas ukázaly, že Janotův soupeř Werner s Audi Quattro je rychlejší o 20 vteřin, ale po přejetí cílové rampy mu byla udělena dodatečná penalizace 50 vteřin za pozdní start do RZ 11. To v konečném důsledku znamená, že Hájek Historic Czech National Rally Team si z Belgie veze cenné body za třetí místo absolutní klasifikace mistrovství Evropy, druhé místo v kategorii II a vítězství ve skupině C3, což představuje nejlepší letošní výsledek týmu a pořádný bodový příděl.
 
Miroslav Janota, jezdec týmu: „V cíli ze mě spadla obrovská úleva, že se nám podařilo tak dlouhý a těžký závod nakonec i přes technické problémy dokončit. Je to zásluha celého týmu, který podal skvělý výkon. Na trati jsme zkoušeli bojovat i s Myrsellem, ale nakonec se to ukázalo jako nemožné a já pod tlakem udělal i chybu, která nás stála proraženou pneumatiku. Bylo to v rychlém úseku, kdy se náš Opel dostal na chvíli mimo stopu a se štěstím pro nás se podařilo následnou krizovku vybojovat. Nakonec jsme se po penalizaci soupeře, který řešil technický problém na startu rychlostní zkoušky, posunuli na třetí místo, kde jsme celý den byli a máme důvod oslavovat.“
 
Ctirad Hájek, majitel týmu: „Jsem s výsledkem, který tým v Belgii podal, naprosto spokojený. Všechno šlapalo jak má a v konečném důsledku se práce všech členů týmu projevila na celkovém výsledku. Ověřili jsme si, že i zdánlivé maličkosti můžou hrát velkou roli. Mechanikům pod vedením Antonína Sůsy skláním poklonu, že dokázali historický Opel udržet v kondici až do závěru velmi dlouhé soutěže a posádce, na niž dohlížel Karel Jirátko, za to, že podala opravdu profesionální výkon. Děkuji všem našim partnerům, kteří se podílejí na našem evropském závodní v čele s Opel C&S. Poděkování též patří Karlu Jirátkovi za profesionální přístup a předávání svých dlouholetých rallyových zkušeností. Na závěr nezbývá než si před dalšími závody popřát: No, a držme si palce ! :)“
Hájek historic rally team Copyright