Janota s Vyoralem bojují o čelní příčky

Šest rychlostních zkoušek bylo na pořadu dne sobotní etapy soutěže, kterou dle pořadatelů navštívilo během prvních dvou dnů přes 150 000 diváků. Ti si bohužel neužili moc příjemného středomořského klima, jak je v místě v tuto roční dobu obvyklé, protože už od rána se nad kopci San Marina honily mraky a vody na tratích rychlostních zkoušek spíše přibývalo, než ubývalo. Ve druhé sekci rychlostních zkoušek se na diváky i účastníky rally snesly z nebe proudy vody, což společně s přicházející tmou vytvořilo hodně těžké podmínky na trati. Toho využila posádka česká posádka Janota – Vyoral se žlutým Opelem, která si v celkovém pořadí upevnila druhou pozici o 22,1 vteřiny za exmistrem světa Markku Alenem startujícím s Lancií 037. Třetí místo kategorie historických vozidel patří aktuálně Rosatimu s Talbotem Sunbeam se ztrátou 6,4 vteřiny.
V poslední, nedělní etapě závodu Rally legend účastníci absolvují ještě čtyři rychlostní zkoušky, které rozhodnou o vítězi tohoto divácky velmi populárního závodu.
 
Miroslav Janota, jezdec Hájek Historic Czech National Rally Teamu: „Dnes to byla neskutečná pneumatiková ruleta. Vystřídali jsme na autě tři varianty obutí. Prakticky na každé rychlostní zkoušce jsme měli jiné počasí a nebylo vůbec jednoduché se trefit do té optimální volby. Závod je o dost náročnější, než jsem si před startem uměl představit. Krásné je obrovské množství diváků. To je oproti jiným závodům mimořádné. Často vidíme plné stráně lidí, kteří bouřlivě fandí. Českých vlajek je kolem trati nepočítaně. Na předposlední zkoušce jsme si zažili i jeden krizový moment, kdy mi ve vysoké rychlosti auto ulítlo a se štěstím jsme krizovku vybojovali jen s lehce poškozeným zadním blatníkem. Velký dík patří dnes mechanikům, kteří mají na práci o dost méně času, než jsme zvyklí a o dost více práce díky změnám pneumatik, než se dá v klidu v servisu stíhat. Pracují ale skvěle. Těším se na závěr soutěže.“
 
Karel Jirátko, poradce Hájek Historic Czech National Rally Teamu: „Jsme na hodně náročné soutěži, kde se rychle mění podmínky na trati a není jednoduché se trefit do pneumatik. Vše je navíc dost hektické a k chybě není daleko. Pochvalu si zaslouží posádka i tým mechaniků pod vedením Antonína Sůsy, kteří odvádějí perfektní práci. Divácká návštěva je pozitivní pro perfektní atmosféru na rychlostních zkouškách, ale na druhou stranu je to o hodně složitější pro mechaniky najít vhodné servisní místo. Servis tady probíhá „po staru“. Je to zde přesně tak jsem byl zvyklý během 35 let mojí kariéry, tedy po každé rychlostní zkoušce a je dost těžké v množství fanoušků najít volný prostor v této městské lokalitě. Mechanici pak musí vzít za vděk každým místem byť na blátě, či na štěrku. Krátce před naší posádkou startuje Carlos Sainz při premiéře Volkswagenu Polo WRC, takže naši kluci jedou v opravdu noblesní společnosti, což samozřejmě platí i o dalších našich přímých soupeřích. Kdy jindy se podaří bojovat na rychlostní zkoušce s Markku Alenem?“
Hájek historic rally team Copyright