Hájek Rally Team bavil diváky na Rally Bohemia

Dva žluté Opely Kadett C-GT/E 16 V vyslal Hájek Rally Team o uplynulém víkendu na Rally Bohemia, kde se s posádkami Miroslav Janota – Michal Ernst a Petr Fulín – Tomáš Singer zúčastnil Rally Bohemia Legend. Díky atraktivnímu jezdeckému stylu obou jezdců, krásnému zvuku unikátních šestnáctiventilových motorů a i díky velkolepému servisnímu zázemí, byl Hájek Rally Team celý víkend těžko k přehlédnutí. Krásně zorganizovaná soutěž s náročnými rychlostními zkouškami a s ohromnou diváckou návštěvou nadchla obě posádky Hájek Rally Teamu. V týmovém zázemí, které Hájek Rally Teamu speciálně pro Rally Bohemia zapůjčil Křenek Motorsport připravující okruhový speciál BMW Petru Fulínovi v závodech ETCC, se během víkendu vystřídaly stovky příznivců týmu, kde nechyběli známí a kamarádi ze závodů v čele se Sandrem Munarim a Giuseppem Voltou. Diváci si kromě vystavených vozů Opel, BMW a Porsche vychutnávali atraktivní bodypainting - malování na těla modelek, které několikrát během rally změnily svou podobu. Oba soutěžní historické Opely Kadett C-GT/E 16 V dokončili soutěž bez zásadnějších technických problémů a celý tým odjížděl z Mladé Boleslavi velmi příjemně naladěn a s pocitem dobře odvedené práce. Hájek Rally Team děkuje všem fanouškům za velmi milou podporu, organizátorům Rally Bohemia za trpělivost, kterou s týmem během soutěže měli a za bezchybně odvedenou práci při organizaci soutěže.

Ctirad Hájek, majitel týmu: „Rally Bohemia mě naprosto nadchla a po dvou letech tápání v rallysportu, jsem si zase jednou soutěž skvěle užil. Celý tým od mechaniků, přes zázemí, fotografy, jezdce, spolujezdce, atak dále… fungoval jak dobře namazaný stroj a já jsem byl nadšený z ohlasů, který na náš tým byl. Děkuji Petrovi Fulínovi, že se odpovědně zhostil role soutěžního jezdce a Tomáši Singerovi, že mu předal množství zkušeností a na trati dokázal Petra ukočírovat.  Míra Janota byl jak za starých časů, předváděl krásnou jízdu divákům a spolu se skvělým Michalem Ernstem utvořili perfektní posádku. Na Rally Bohemia je vidět, že tam mají historici své místo, a že zejména Standa Kafka je člověk na správném místě stejně, jako další „Bohemáci“. Když by bylo více takovýchto akcí v České republice, zase bych uvažoval, že se do rally jako tým vrátíme.“

Michal Ernst, spolujezdec Miroslava Janoty: „Hájek Rally team na mě působil naprosto profesionálně. Bylo vidět, že každý ví, co má dělat a celou dobu panovala velmi dobrá atmosféra. Bylo dobré, že jsme v rámci legend nejeli na čas. Mirek v závodním autě delší dobu neseděl a nebyl na něj tedy téměř žádný tlak. Celkově se jednalo o velmi pěkný víkend. Jedním z důvodů, proč jsem Mirkovi na Rally Bohemia kývnul byl fakt, že jsem si chtěl zkusit jízdu s historikem, abych měl další soutěžáckou zkušenost. Byl jsem dost překvapený z historického auta, jak skvěle jede, ale to je tak všechno, co dělá historik skvěle. V porovnání s moderními auty to auto skoro vůbec nebrzdí a je neuvěřitelné, jaký pokrok za tu dobu udělaly podvozky. Nebojím se říct, že soutěžáci s historiky jsou hrdinové. Ve špičkovém soudobém autě, jako je WRC, například vůbec neřešíme díry na cestě a v historikovi cítíte každý kamínek. Je to neuvěřitelný rozdíl a je to úplně jiný druh závodění a historici mají od teď mou velkou poklonu. Byl jsem také rád, že jsem se mohl vrátit na Bohemku, kde jsem dlouho nestartoval a pro mě je to jedna z nejhezčích soutěží u nás s nejhezčími rychlostními zkouškami.“

Petr Fulín, mistr Evropy v závodech na okruzích: „Předně je třeba poděkovat Ctiradu Hájkovi, že jsem tuhle šanci dostal. Všichni v týmu se ke mně chovali báječně, mechanici byli skvělí a atmosféra byla taková, jako bych v týmu závodil pravidelně. Ježdění s historickým Opelem na Bohemce, to byl pro mě křest ohněm. Nedá se porovnat moje dřívější zkušenost z Rally Vyškov, protože rychlostní zkoušky tady na Bohemii jsou mnohem technicky náročnější a se složitějším profilem. Celý víkend jsem cítil můj největší deficit v tom, že neumím rozpis. První den bylo na Bohemce navíc mokro, závodili jsme i za tmy, k tomu špatně svítící historik…podle mě to těžší na začátek být asi nemohlo. V sobotu, kdy už jsem více viděl,  jsem si celou Bohemku už užíval a vychutnával. Musím přiznat, že mě Ctirad Hájek trochu dostal, protože teď už přemýšlím, co by stálo auto, co by stála sezona v rally a říkám si, jestli by nestálo za to se letos ještě někde svézt. Od soboty, když někam cestuji po okreskách, tak si v duchu diktuji rozpis, což je alfa a omega všeho. V pátek večer po tmě jsem si uvědomil, jak je rozpis nezbytná věc, a jak jej neumím. Bylo by potřeba minimálně několik soutěží k tomu, abych rozpis uměl nějak napsat a abych mu věřil. Neměl jsem problém s technikou vozu, Opel fungoval skvěle a je nářez, že auto stejně staré jako jsem já, na dnešní poměry jede hodně rychle. Chci poděkovat Tomášovi Singerovi, který tuhle premiéru podstoupil se mnou, a já musím říct, že ho do jisté míry nechápu, protože já bych si vedle sebe v životě nesedl. Nakonec jsme se ale podle mě dobře sehráli a dovezli auto do cíle bez jediného škrábance. Líbila se mi atmosféra na soutěži a je vidět, a trochu mě to štve, jak je rally populárnější než okruhy. Diváků bylo kolem trati hodně a sledoval jsem, jak třeba skáčou na louce a fandí, když to někde člověku ulítne a jede smykem. Celá rally byla profesionálně zabezpečená a organizovaná. První seznámení s Rally Bohemia pro mě bylo když jsem dostal do ruky itinerář rally, kterým jsem listoval, a v duchu jsem si říkal, jak obrovskou práci tohle někomu dalo připravit, nakreslit, dojednat. Je vidět, že rally musí dělat fandové a platí to i pro jezdce, který je v daleko větším nasazení než třeba na okruzích. V autě jsme seděli skoro nepřetržitě celý čtvrtek a po seznamovacích jízdách šli spát někdy o půl druhé a pak dva dny závodění. To je také velký nářez. Rally mě neskutečně chytlo a pokud se nenajde nějaký důstojný okruhový program pro příští sezonu, tak si dovedu představit, že bych se rally začal věnovat víc.“

Hájek historic rally team Copyright