Zranění spolujezdce vystavilo Janotovi stopku

S účastí české posádky Miroslav Janota a Pavel Stráský, jedoucí pod hlavičkou Hájek historic rally teamu s Opelem Kadett C GTE, se uskutečnila v závěru prvního listopadového týdne španělská Rally Costa Brava, předposlední díl letošního evropského šampionátu v rallye historických automobilů.

Na 111 převzatých dvojic byla připravena náročná soutěž čítající deset měřených testů jedoucích se v okolí přímořského letoviska Lloret de Mar. Svěřenci majitele týmu Ctirada Hájka vyrazili do páteční noční etapy s velkou pokorou, jelikož je čekal další závod se zcela rozdílným charakterem tratí, než na který jsou z českých podmínek zvyklí. I přes to dokázali zajet hned v úvodu dva sedmé časy absolutně!

„Jelikož jsme věděli, jak těžká španělská soutěž bude, od seznamovacích jízd jsme se pilně připravovali, abychom mohli i na těchto pro nás netradičních erzetách stačit evropské špičce. Naneštěstí jsme na dvou testech úvodní sekce vždy dojeli před námi startující Audi Quattro pilotované jedním domácím jezdcem a ztratili několik sekund,“ popsal vydařený vstup do soutěže jezdec Opelu Kadett Miroslav Janota.

V přeskupení si česká dvojice nechala přidat ke svému času minutu, aby ze startu vyrážela s dvouminutovým rozdílem za pomalejším soupeřem. To však ještě netušila, jaký osud ji zanedlouho potká. „Přidali jsme na tempu, čímž se bohužel objevila chyba v rozpisu. Na výjezdu z levé sedm, která utáhla víc, než jsem předpokládal, jsme pravou stranou auta zavadili o kus skály,“ popsal Janota drobný incident a pokračoval: „Pomačkané plechy a rozhozená geometrie však nebyly největším problémem naší kolize – Pavel měl v tu dobu skloněnou hlavu a nečekaným nárazem se mu obnovilo zranění krční páteře po havárii v Belgii.“

Navigátor Pavel Stráský tedy musel dokončit zbytek prvního dne ve velkých bolestech, kterých se nezbavil ani v průběhu následující noci. Posádka Hájek historic rally teamu se tak musela před startem sobotní etapy s působením v 58. Rally Costa Brava rozloučit. „Jsem zklamaný. Byl to těžký závod, na který jsem se špatně připravil. Tímto pro mne sezona každopádně skončila,“ konstatoval smutně Pavel Stráský.

„Když se snažíme jet na špičce, může se něco takového stát. Pavlovi se bohužel obnovilo staré zranění, což samozřejmě nemohl ovlivnit. Přestože trať této rallye nebyla parketou pro české soutěžáky, úvod závodu zvládli kluci moc hezky a jeli v solidním tempu. I když mechanici dali auto v servisu dohromady, čekali jsme, jak dopadne noc z pohledu Pavlových zdravotních komplikací. Po jeho ranní konzultaci s manažerem Honzou Možným jsme se rozhodli v soutěži dál nepokračovat,“ zhodnotil další vystoupení Hájek historic rallye teamu jeho majitel Ctirad Hájek. „Jinak musím říct, že Španělsko je krásná země plná sympatických lidí. Moc se mi tam líbilo,“ dodal Hájek. Jeho slova doplnil také Mirek Janota: „Byl to hezký závod s příjemnou atmosférou. Všichni tam žili startem Jeana Ragnottiho. Je pro místní doslova polobohem.“

Absolutním vítězem 58. Rally Costa Brava se stal sanmarinský rychlík Marco Bianchini s Lancií 037 Rally, na druhém místě skončil jistý mistr Evropy v Kategorii 2, Nor Valter Christian Jensen pilotující Porsche 911 RS Carrera, a na bronzový stupínek vystoupil bratr Carlose Sainze Antonio s dalším vozem značky porsche.

Posledním podnikem FIA European Historic Sporting Rally Championship 2010 bude za dva týdny francouzská Rallye Historique du Var. Nad startem Miroslava Janoty na letošní evropské derniéře zatím ještě visí otazník.

Autor: Pavel Kacerovský, Hájek historic rally team

Hájek historic rally team Copyright