Janota veze první body z legendárního Sanrema

  Italské asfalty v okolí Sanrema, města proslaveného především tradičním hudebním festivalem, hostily o druhém dubnovém víkendu elitní piloty evropského šampionátu v rallye historických automobilů. V turistickém centru na riviéře se sjely závodní skvosty, které sbíraly vavříny v letech minulých, již pošestadvacáté. Stejně jako v loňském roce se na start Sanremo Rally Storico postavila česká posádka - Opel Kadett z roku 1975 v barvách Hájek Historic Czech National Rally Teamu představili na trati úvodního podniku letošního ročníku mistrovství Evropy Miroslav Janota s Pavlem Dreslerem.

Trať Sanremo Rally Storico 2011 čítala devět rychlostních zkoušek, z nichž každá se jela na jiném úseku. Na 108 převzatých posádek v rámci soutěže Storico a dalších osmačtyřicet dvojic startujících do závodu pravidelnosti Coppa dei Fiori čekalo v průběhu pátečního podvečera a sobotního dopoledne necelých 145 měřených kilometrů. „Už při seznamovacích jízdách se ukázalo, že nás v Sanremu bude čekat obtížná soutěž. Pořadatelé letos připravili opravdu pěknou trať. Využili totiž testů známých z mistrovství světa i IRC, některé úseky rychlostních zkoušek potom byly shodné s loňským ročníkem,“ okomentoval formát letošní Sanremo Rally Storico Janotův spolujezdec Pavel Dresler, jenž na této italské soutěži jako přímý účastník debutoval, avšak v minulosti ji už navštívil jako divák.

Opakovanou premiéru si v Sanremu odbyly vozy legendární skupiny B. Ty sice nemohou bodovat do hodnocení ME, letos jim však byla vyhrazena nová skupina J. Na startu se objevila hned čtyři auta Lancia 037 Rally, s nimiž reprezentovali Nor Jensen, Italové Stefanacci s Pedrettim a Francouz Canavese tým velké osobnosti světového rallyesportu Sandra Munariho. Velkou část zbytku startovního pole tvořily různé varianty Porsche 911 s mnoha legendárními jmény za volantem.

Úvodní etapa soutěže nebyla pro posádku týmu Ctirada Hájka, která v letošním roce jede nově pod hlavičkou českého dovozce značky Opel a reprezentace, příliš vydařená. Nedaleko po startu úvodního testu Janota zavadil o skálu, do kola se mu dostala hlína a auto začalo vibrovat. „V následujících dvou testech jsme zase měli problémy s brzdami. Potom jsem se už jen velmi těžko dostával do správného tempa,“ litoval po dojezdu do cíle prvního dne Miroslav Janota.

České dvojici patřila po úvodní etapě průběžně dvacátá příčka absolutního pořadí, figurovala na osmém místě mezi dvojicemi zaregistrovanými do evropského šampionátu, čtvrtém v Kategorii 2 a vedla třídu C3. Pořadí posádky Opelu Kadett bylo v rámci hodnocení ME o jednu příčku lepší, než celý tým očekával. Jak se totiž později ukázalo, registrace Itala Alberta Salviniho nebyla mezinárodní automobilovou federací před startem soutěže schválena.

V sobotu měli Janota s Dreslerem v plánu zaútočit na svého největšího rivala Matse Myrsella ze Švédska, jehož náskok na naši posádku se po obdržení minutové penalizace zmenšil v pátek večer na pouhých 32 sekund. Český jezdec sváděl s pilotem Porsche 911 RS, který se v letošním roce zúčastní kompletního seriálu evropského šampionátu, tuhý boj až do poslední rychlostní zkoušky. Před jejím startem neměl ani jeden z nich navrch, jelikož celkový součet časů obou jezdců byl naprosto shodný. Jedenatřicetikilometrová vložka Ghimbegna však lépe vyšla Švédovi, když udolal Janotu o pouhou sekundu, a třetí příčku udržel.

V cíli 26. Sanremo Rally Storico 2011 tedy byla posádka Hájek Historic Czech National Rally Teamu klasifikována na 16. místě absolutně, dojela jako osmá nejrychlejší mezi registrovanými Evropany, čtvrtá v Kategorii 2 a potvrdila vedení ve třídě C3. Do tabulky mistrovství získali Miroslav Janota a Pavel Dresler slušný příděl devíti bodů. Pět obdrželi za umístění v kategorii, tři díky vítězství ve třídě a jeden za účast.

„Až na drobné chyby, kterých jsem se na každé erzetě nedokázal vyvarovat, hodnotím náš výsledek kladně, i když nejsem sám se sebou moc spokojen. V sobotu jsme se sice snažili Myrsellův náskok smazat a dostat se před něj, nakonec to ale stejně nestačilo. Důležité je, že jsme nasbírali celkem dost bodů a v tabulce jsme dokonce i před Švédem, který ve své třídě nebodoval naplno,“ uvedl po návratu do České republiky pilot týmového kadettu Miroslav Janota. „Spolupráce s Pavlem Dreslerem fungovala skvěle. Díky jeho zkušenostem a přínosné spolupráci se sportovním manažerem Honzou Možným jsme se posunuli zase o kousek dál. Přesto jsem na trati ale ztratil o dvě minuty víc, než bych měl...“

Hodnocení soutěže přidal také spolujezdec Pavel Dresler, jenž s Janotou absolvuje kompletní letošní program. „Z pořadatelského hlediska byl závod perfektně zorganizovaný, bez jakýchkoliv průtahů nebo zdržení. Když pominu krizovku hned na první rychlostní zkoušce, závod proběhl z našeho pohledu v pohodě. Výsledkem je slušný bodový zisk do tabulky. Chtěl bych poděkovat týmu a mechanikům za perfektní atmosféru během závodu, a už nyní se těším na pokračování šampionátu další legendou automobilových soutěží – Acropolis rally v Řecku.“

„Na první letošní evropské soutěži jsme podle mého názoru obstáli. Osobně jsem s dosaženým výsledkem spokojen. Tímto děkuji všem členům týmu, fanouškům a partnerům, především pak českému zastoupení Opelu a Autoklubu České republiky, za podporu!“ řekl majitel týmu Ctirad Hájek.

Již za tři týdny pokračuje evropský šampionát dvojzávodem v Řecku. Desátá Mercedes Benz Historic Acropolis Rally s centrem ve městě Kamena Vourla a slavnostním startem pod athénskou Akropolí se pojede v pátek a sobotu na asfaltu, v neděli čekají na posádky šotolinové rychlostní zkoušky. Tým Ctirada Hájka nebude na Balkánském poloostrově chybět.

Autor: Hájek Historic Czech National Rally Team

Hájek historic rally team Copyright