Hájek Historic Team před startem belgické klasiky

Po úspěšném vystoupení na Akropolis Rallye má v závěru týdne posádka Hájek Historic Czech National Rally Teamu Miroslav Janota a Pavel Dresler s vozem Opel Kadett C-GTE vybaveným dvoulitrovým šestnáctiventilovým motorem o výkonu 230 k před sebou třetí podnik evropského šampionátu historiků belgickou Ypres Historic Rally. Jediným českým zástupcům v prestižním šampionátu se zatím daří. V kategorii 2 je mezi piloty Miroslav Janota druhý a Pavel Dresler vede mezi spolujezdci. V týmové trofeji jsou pátí.

Stodvacetičlenné startovní pole historiků slibuje další dramatickou bitvu, ve které by česká posádka ráda navázala na výsledku z úvodních dvou podniků evropského šampionátu. Samozřejmě nejpříjemnější by bylo zvítězit, jako se to na této soutěži už podařilo legendárnímu Waltru Röhrlovi s továrním vozem Opel Kadett v roce 1975. Loni ale Ypres Rally skončila pro Miroslava Janotu havárií.„V minulé sezoně jsem měl dvě havárie, ale tahle byla nejtěžší. Stalo se to na 5. rychlostní zkoušce ve velké rychlosti a takovou ránu jsem opravdu ještě nikdy nedal. Letěl jsem esíčkem příliš rychle, soupeř přede mnou navíc havaroval a půlkou auta trčel do cesty, takže jsem se mu vyhýbal a bokem jsem skončil v příkopu. Když už se zdálo, že se z toho dostaneme, praskl čep ramene, kolo se vzpříčilo a poslalo nás to přímo čelem do meze. Nám se nic nestalo, ale půlka odlehčené karosérie se dávala nová. Jirka Horák měl tehdy hodně práce. Dostal jsem tedy v uvozovkách pohlavek a moc se nyní těším na letošní ročník. Soutěž je to totiž moc krásná. Skvělá je i atmosféra, kterou tady vytvoří diváci. Jinak trať připomíná soutěž v Hustopečích a jede se také rychle. Uvidíme ale jak bude vypadat trať po soupeřích před námi, kteří jedou o body v IRC a mistrovství Evropy. Zatáčky se tady neskutečně řežou a o to je to pak pro nás náročnější“, řekl Miroslav Janota a spolujezdec Pavel Dresler, který v minulém týdnu udělal státnice na Strojní fakultě Vysoké školy báňské v Ostravě, takže se stal inženýrem konstrukce silničních vozidel, k nadcházející soutěži doplnil. „Je to opravdu specifická rallye, protože se jede na rovině mezi poli. Po rovince následuje vždy pravotočivá zatáčka. Je to tady hodně náročné na orientaci. Svoji roli určitě sehraje i počasí. V pondělí nás přivítal déšť“.

Česká posádka absolvuje v úterý a ve středu seznamovací jízdy. Ve čtvrtek ji čeká shakedown. V pátek soutěž historiků odstartuje krátce před 18 h. Cíl je v sobotu večer. Celkem účastníky čeká třináct erzet o délce 184 km, soutěž měří 458 km.

Autor: Hájek Historic Czech National Rally Team

Hájek historic rally team Copyright