V Belgii se Janotovi s Dreslerem první etapa vydařila

Skvělý vstup do 19. Ypres Historic Rally měla posádka Hájek Historic Czech National Rally Teamu Miroslav Janota a Pavel Dresler. Po úvodní páteční etapě třetího podniku evropského šampionátu historiků skončila naše dvojice desátá absolutně a třetí ve své kategorii 2. Mezi registrovanými účastníky ME jí ale patří třetí a první místo.

Jednapadesát posádek, bojujících v mistrovství Evropy FIA, a dalších šedesát v belgickém šampionátu se představilo v belgickém Boezinge poblíž francouzských hranic na startu páteční první etapy soutěže historiků. Na programu byly tři rychlostní zkoušky. První a třetí, která měřila 8,5 km, se jela přímo v Boezinge, druhá o délce bezmála patnácti kilometrů v Dikkebusu byla společná se šampionátem IRC. Miroslav Janota s Pavlem Dreslerem s Opelem Kadett C-GTE vybaveným dvoulitrovým šestnáctiventilovým motorem o výkonu 230 k začali hodně bojovně. Ve velice rychlé první erzetě měli absolutně třináctý čas a pátý ve své kategorii s minimálním odstupem na vítězného domácího Janssense s Porsche 911 RSR. Na druhém měřeném úseku, který byl nejen delší, ale i technicky náročnější, předvedl Miroslav Janota nejlepší výkon a nechal soupeře za sebou. V závěrečné RZ zajel pak Mirek navlas stejný čas jako v úvodu a byl třetí.

V pátečním cíli Miroslav Janota poznamenal: „Před startem první rychlostní vložky jsem byl hodně nervózní. Auto s novým motorem má sílu, já ale dělal drobné chybičky. Druhý měřený úsek mi už vyšel. Trať mi sedla, užil jsem si to a na dosaženém čase to bylo znát. Na třetí erzetě, kde rozhodoval především výkon motoru, jsem si dost věřil a výsledkem bylo, že jsme zadkem vzali příkop. Pár sekund jsme ztratili, ale auto je v pořádku. Těším se na sobotní etapu, i když bude mnohem těžší.“ A jak viděl úvod rallye spolujezdec Pavel Dresler? „Soutěž má výbornou atmosféru. Kolem trati je spousta diváků. Přeje nám i počasí, páteční kilometry byly na suchu. Na rozdíl od několika favoritů jsme začali bezchybně. Druhá RZ se nám povedla. Jinak ale úvodní páteční kilometry naznačily, že to bude vyrovnaná bitva až do cíle“.

Největší soupeři jediné české posádky v mistrovství Evropy historiků měli naopak problémy. Vedoucí jezdec kategorie 2 Ital Pasutti s Porsche nezvládl už první RZ, vyjel mimo trať a v sobotu bude pokračovat s velkou ztrátou. Švéd Myrsell, se kterým se také počítalo v boji o stupně vítězů, odstoupil na poruchu převodovky.

Autor: Hájek Historic Czech National Rally Team

Hájek historic rally team Copyright