Ctirad Hájek chce titul a chystá překvapení

Mistrovství Evropy FIA v automobilových soutěžích historiků pokračovalo koncem července ve Finsku, ale tentokrát bez nejlepší posádky kategorie 2 Miroslava Janoty a Pavla Dreslera. Členové Hájek Historic Czech National Rally Teamu cestu na sever vynechali, jednak proto, že vedou s dostatečným bodovým náskokem a z jedenácti podniků se započítává jen sedm nejlepších výsledků, ale také, aby měli doma čas se o to pečlivěji připravit na rozhodující druhou polovinu šampionátu, která startuje začátkem září v italském Udine. A tak jsme se majitele týmu Ctirada Hájka zeptali:

Prodloužili jste si přestávku v šampionátu, stihnete o prázdninách alespoň krátkou dovolenou?

Ne, na dovolenou čas nyní opravdu není. Auto má v polovině sezony za sebou pět těžkých soutěží, z toho jednu na šotolině, a tak potřebuje opravdu péči mechaniků. Je to historik a o to větší pozornost našemu Opelu Kadett C-GTE musíme věnovat. V této chvíli je vůz rozebraný. Karosérii má v práci Jiří Horák, který je tak říkajíc naším dvorním klempířem. Skvěle se nám stará o auto, která dostalo opět do těla. Proti soupeřům má Opel Kadett subtilnější karosérii, která se kroutí, a tak je potřeba ji čas od času narovnat. Motor má zase na starosti Tomáš Fuchs a díky jeho zkušenostem a pečlivosti je srdce našeho Kadetta stále v potřebné kondici. Máme dva motory se šestnáctiventilovou hlavou, takže jeden má nyní v péči Tomáš a druhý zůstal na střední repasi v dílně. Do Udine tak v září odjedeme s kompletně zrenovovaným autem.

Naordinoval jste nějakou speciální přípravu také týmu?

Ne, jsme sehraný tým, který ví, co je potřeba a hlavně všichni máme rallye rádi a na výsledcích to je znát. Jinak Míra Janota se samozřejmě věnuje kondiční přípravě a v rámci tréninku si dá na kole i cestu z Příbrami do naší dílny v Radotíně, což je kolem padesáti kilometrů. Přípravu na druhou polovinu sezony ale hlavně řeší se sportovním manažerem Janem Možným. Já mám zase na starosti spolupráci s našimi partnery a také, aby o nás bylo slyšet a byli jsme i vidět.

Vedete mistrovství Evropy, ale rozhodovat se bude až na podzim. Na kterých soutěžích si věříte a kde to naopak bude pro vás nejtěžší?

Ze žádné soutěže strach nemáme, ale nejtěžší to asi bude hned v září v Udine. Čeká nás tam náročná a velice technická trať a navíc náš největší soupeř v boji o titul Paolo Pasutti je tam doma. Loni jsme si právě tam připsali nejslabší výsledek, ale Mirek měl zraněnou ruku a na cestách, kde zatáčka střídá zatáčku, to byl obrovský handicap. Ale jak říkám, jdeme do toho s cílem podat co nejlepší výkon. Po Udine následuje soutěž na Elbě, kde jsme loni nestartovali, ale Jan Možný tam byl a získal důležité informace, které chceme zužitkovat. Následovat bude domácí Rallye Vltava, kde jsme před rokem vyhráli absolutně a na vítězství myslíme i letos. Tyto tři soutěže budou podle mne klíčové. Pokud se nám bude dařit, můžeme se už začít bavit o reálné šanci na titul. I když nám ale jedna soutěž nevyjde, tak stále budeme ve hře o první místo, jen se rozhodne až v samém závěru na tradiční francouzské Rallye du Var, která startuje u St. Tropez a půjde o napínavé drama v horách, kde loni padal i sníh.

Zajímavé je, že když jste s Janem Možným připravovali vstup vašeho týmu do mistrovství Evropy historiků, zvolili jste projekt, který měl až ve třetím roce přinést boj o titul. Letos tedy o zlato bojujete s ročním předstihem. Čím si to vysvětlujete?

Původně jsme počítali s tím, že první rok se budeme učit, ve druhém nějakou soutěž vyhrajeme a na závěr budeme už bojovat o titul. Jenže se ukázalo, že projekt se urychlil právě díky nasazení Jana Možného, který se stal sportovním manažerem týmu. Po té, co jsme si řekli, že do toho jdeme, tak on do toho opravdu šlápl na plný plyn. A Míra Janota se pod jeho vedením ukázal nejen schopným, ale i velice učenlivým jezdcem. A tak jsme už v první sezoně skončili třetí a domácí Rallye Vltava vyhráli absolutně, což je zatím náš největší úspěch. Loňská sezona nám přinesla dostatek zkušeností a cenných poznatků, že jsme je dokázali už letos zužitkovat. Dařilo se nám na Akropolis rallye, kde jel Míra poprvé na šotolině a podal výborný výkon. Prosadili jsme se na výborně obsazené belgické Rally Ypres a zopakovali úspěšné vystoupení na maďarské Mecsek Rally. Získali jsme tak body, které nás vynesly už nyní na první místo. Teď se připravujeme na podzimní útok, protože bychom neradi tuhle šanci propásli. Titul po tak vydařeném záčátku šampionátu chceme urvat už letos.

Pokud uspějete, jak bude dál pokračovat váš projekt?

Když by to vyšlo, tak z pohledu soukromého týmu by obhajoba titulu neměla smysl. Záležet bude ale na našich partnerech a samozřejmě hlavně na Opelu C&S, kde jsme navázali výbornou spolupráci s marketingovým ředitelem společnosti Andrejem Barčákem. Pokud by to bylo jejich přání, šli bychom do toho znovu i s Opelem Kadett C-GTE, ale já už mám v hlavě připravený nový plán. Mohli bychom přes zimu připravit Opel Ascona 400 a vydat se v nové sezoně do boje o titul ve skupině 3. V dílně už máme motor i rychlostní skříň a víme o krásné karosérii. Určitě by to přivítali nejen naši fanoušci, ale i partneři a hlavně společnost Opel. Zatímco Kadett kdysi nebyl úspěšným továrním projektem, Ascona se prosadila v absolutní světové špičce. Tak si držme palce.

Děkujeme za rozhovor.
Goodwill Media

Autor: Hájek Historic Czech National Rally Team

Hájek historic rally team Copyright