Skvělý finiš v závěru 1. etapy posunul Janotu na třetí místo

Po první etapě šestého podniku mistrovství Evropy v automobilových soutěží historiků, italské Rally Alpi Orientali Historic, jsou Miroslav Janota s Pavlem Dreslerem na prvním místě třídy C3 do dvou litrů a patří jim třetí místo v kategorii 2. V absolutním pořadí se posádka Hájek Historic Czech National Rally Teamu s vozem Opel Kadett C-GTE drží na desáté pozici. Po čtvrteční smůle na zahajovací super speciálce v Udine, kdy Miroslav Janota trefil zpomalovací retardér tak nešťastně, že se jejich vůz překulil přes střechu, zvládla jediná česká posádka v evropském šampionátu historiků páteční etapu se šesti rychlostními zkouškami bez problémů. Před startem mechanici nahradili rozbitá skla, a protože autu jinak nic nebylo, bez zranění vyvázla i posádka, pustili se Janota s Dreslerem od prvních pátečních kilometrů do souboje s evropskou elitou s maximálním nasazením. Na programu byly v okolí Udine tři rychlostní zkoušky, které se jely dvakrát. Po přece jen opatrnějším úvodu se ve druhém kole už Miroslav blýskl rychlými časy, kte-rými se prosadil v první desítce absolutního pořadí a celkově se probojoval na desáté místo. V kategorii 2 mistrovství Evropy se zařadil na tří místo za zatím suverénního Rakušana Krise Ro-senbergera a Švéda Matse Myrsella, oba s vozy Porsche 911 RS.

„Máme za sebou rozhodně lepší den, než tomu bylo ve čtvrtek. Před startem jsme dopilovali auto a musím za odvedenou práci mechanikům poděkovat, protože jsme mohli jet od začátku naplno. V prvním kole jsme měli trochu problémy s pneumatikami, ale ve druhém už to bylo super a stáhli jsme odstup na první dvě posádky naší kategorie 2. Od prvního Rosenbergera nás nyní dělí minuta a půl, od druhého Myrsella jen 24 s, tedy to, co jsme včera ztratili. Zkusím to v sobotu smazat. Čeká nás šest rychlostních zkoušek, trať bude širší a rychlejší“ řekl v pátečním cíli Miroslav Janota. A jak viděl první etapu spolujezdec Pavel Dresler? „Dnes to bylo hodně technické, ze zatáčky do zatáčky, takže i pro mne to bylo hodně náročné. Trať úvodní erzety byla po ránu vlhká, ale zvolili jsme správné pneumatiky. Na dalších dvou vložkách prvního kola už nám ale vůz tolik neseděl. Ve dru-hém kole Mirek zabral, odvedl výborný výkon a probojovali jsme se do první desítky absolutní kla-sifikace. Šance na další postup určitě je“.

Goodwill Media

Autor: Hájek Historic Czech National Rally Team

Hájek historic rally team Copyright