Janota došel přes střechu až na stupně vítězů

Miroslav Janota s Pavlem Dreslerem obsadili na šestém podniku mistrovství Evropy v automobilových soutěžích historiků, italské Rally Alpi Orientali Historic, konečné sedmé místo v absolutním pořadí. Ve své kategorii 2 skončili v hodnocení jezdců evropského šampionátu druzí a vyhráli opět třídu C3 do dvou litrů. Tím nejpodstatnějším je ale fakt, že posádka Hájek Historic Czech National Rally Teamu si s vozem Opel Kadett C-GTE upevnila vedení v seriálu a k oslavě prvního titulu mistrů Evropy ji chybí jen krůček.

Po čtvrteční smůle na zahajovací super speciálce v Udine, kdy Miroslav Janota trefil zpomalovací retardér tak nešťastně, že se jejich vůz překulil přes střechu, zvládla posádka páteční první etapou bez problémů a postoupila na třetí místo ve své kategorii 2, absolutně byla desátá. V závěrečném sobotním finále pak připravila fanouškům neuvěřitelné drama. Skvělou stíhací jízdou se po třech úvodních erzetách přiblížila druhému Švédu Myrsellovi s Porsche 911 RS na rozdíl sedmi sekund. Přitom hned v prvním měřeném úseku Miroslav nedobrzdil a v zatáčce trefil zadní části vozu svo-didla. Pokračoval ale dál a v 11. RZ dokázal ještě zrychlit, zajel absolutně šestý nejlepší čas a posu-nul se na druhé místo. Naopak Myrsellovi „odešel“ motor a v soutěži skončil.

„Byla to obrovská bitva od začátku až do konce. Ztrátu 24 s z úvodní super speciálky jsem postupně umazával. V sobotu jsem od týmu už dostal zelenou a jel skutečně na doraz. V úvodní vložce se mi to málem vymstilo, protože na horizontu do pravé zatáčky jsem nedobrzdil a přes ruční brzdu jsem při průjezdu narazil zadní částí vozu do svodidel. Byla to slušná rána, při které se Opel trochu zkrá-til, ale mohli jsme pokračovat dál naplno. Boj to byl neúprosný. V následující RZ jsem Myrsella stáhl o čtyři sekundy a pak jsem se mu v závěru prvního kola přiblížil na sedm sekund. Po třiceti-minutové pauze jsme vyjeli do závěrečné druhé části sobotní etapy. Myrsell nasadil nové pneumati-ky, ale nepomohlo mu to. Zastavila ho další letošní technická závada, tentokrát na motoru. My jsme sice do cíle dojeli s poškozenou převodovkou, diferenciálem i karosérii, ale byli jsme v cíli. Domácí nám připravili obrovské ovace, soupeři nám gratulovali, protože všichni viděli, co máme za sebou a jaké úsilí jsme museli vynaložit, abychom soutěž tak úspěšně dokončili. Pro mne pak bylo obrov-ským zážitkem závěrečné vyhlášení vítězů, protože všem, co jsme byli na stupních vítězů, pořadatelé zahráli hymnu. Bylo to podruhé v mistrovství Evropy a na tento okamžik se prostě zapomenout nedá“, řekl v cíli šťastný Miroslav Janota. Spolujezdec Pavel Dresler pak poznamenal: „Máme z výsledku obrovskou radost. Odvedli jsme maximální výkon a Mirkovi musím pogratulovat, v závěru jel výborně. Soutěž to byla neméně dramatická jako na belgickém Ypresu. Udělali jsme hned v úvodu chybu, ale dokázali jsme to napravit a skončili jsme na stupních vítězů. Letošní cíl, zisk titulu mistrů Evropy, je tak neuvěřitelně blízko“. Spokojeností zářil i šéf týmu Ctirad Hájek: „Všichni členové našeho týmu odvedli vynikající práci. Bylo to super. K vytouženému titulu mistrů Evropy nám nyní už chybí malý krůček, tak si držme palce!“

Goodwill Media

Autor: Hájek Historic Czech National Rally Team

Hájek historic rally team Copyright