Janota s Dreslerem jsou mistry Evropy

Miroslav Janota s Pavlem Dreslerem s vozem Opel Kadett C-GTE si na jubilejní 20. Historic Vltava Rallye v Klatovech vybojovali definitivně titul mistrů Evropy v kategorii 2 evropského šampionátu v automobilových soutěžích historiků. Posádka Hájek Historic Czech National Rally Teamu radotínské stáje Ctirada Hájka potvrdila na domácí půdě své letošní suverénní postavení třetím prvenstvím v kategorii 2 a sedmým ve třídě C3 do dvou litrů. Do konce seriálu sice ještě zbývají dvě soutěže, ale na nich už soupeři celkové vítězství našich reprezentantů ohrozit nemohou.

Před startem v Klatovech bylo jasné, že Janotovi s Dreslerem stačí k evropskému titulu body za druhé místo v kategorii 2. Po loňském absolutním prvenství si ale Miroslav doma věřil a také od první rychlostní zkoušky dal triu italských pronásledovatelů – Pasuttimu, Parisimu a Corredigovi, jasně najevo, že titul chce oslavit mezi svými fanoušky. Od úvodního Klatovského okruhu, kde zajel absolutně třetí čas, se soupeřům v kategorii 2 rychle vzdaloval. Na dohled zůstával jen Pasutti, ale i on měl v cíli na Janotu bezmála šestiminutovou ztrátu. Miroslav v dramatické bitvě s Rakušanem Ernstem Harrachem nakonec loňské prvenství neobhájil, i když po sobotním úvodu je dělilo necelých šestnáct sekund. Přednost dostal titul mistrů Evropy. Na tuhle cenu si ale Miroslav Janota s Pavlem Dreslerem musejí počkat až na slavnostní Gala večer Mezinárodní automobilové federace. V Klatovech i tak posbírali sedm pohárů. Navíc se tým posunul na třetí místo v evropském šampionátu.

„Porazit dnes Ernsta Harracha by znamenalo jít do obrovského rizika a jet opravdu na hraně. Trať byla hodně těžká a místy hlavně na Klatovsku i nebezpečná, protože se jelo velice rychle a většinou za deště. Sobotní druhou etapu v okolí Sušice jsme si užili víc. Ráno jsem zkusil zaútočit na první místo, podařilo se nám i dobře zvolit pneumatiky, ale Harrach je zkušeným pilotem, který rychle zareagoval na změněné podmínky na trati. Jednoznačně tak v závěru vyhrál titul mistrů Evropy. O to víc jsem se snažil pobavit na trati diváky a odměnit se jim za jejich podporu. Italští soupeři u nás opět pohořeli. Úzké a mokré šumavské cesty jim neseděly. To není Středomoří. V cíli jsem pak prožil nádherné chvíle. Vybojovat evropský titul bylo splněním snu celého našeho týmu. Odvedli jsme opravdu kolektivní výkon. Celou sezónu jsme dřeli v přípravě a pak bojovali na trati. Dali jsme do toho celé srdce. Ale o titul mistrů Evropy se ani jinak bojovat nedá, zadarmo tohle zlato nikdo nezíská“, řekl Miroslav Janota.

Nadšení z výsledku neskrýval ani spolujezdec Pavel Dresler: „Je to senzace. Jsme mistry Evropy. Prakticky od začátku šampionátu jsme bojovali o titul, ale cesta k němu byla dlouhá a náročná. Musím proto poděkovat všem členům našeho týmu za podporu a odvedený výkon na každé letošní soutěži. Doma jsme zisku titulu podřídili všechno. Nešli jsme do zbytečného rizika. Zvládli jsme to v pohodě od startu až do cíle a i to je důkaz, že nám letos prvenství v kategorii 2 patří zaslouženě. Chvíli to sice v sobotu vypadalo, že bychom mohli obhájit i loňské absolutní prvenství, ale pak Harrach už chybu neudělal. V tak těžkých podmínkách nemělo smysl dál bezhlavě útočit“.

Miroslav JANOTA

Narozen: 1. května 1978 v Příbram
Debut: volný pohár 2001 (Škoda 130 L/A)
Kariéra: 2001 až 2006 - volný pohár (Škoda 130 L/A)
2007 - K4 Pohár ČR v rallye (Opel Ascona B) - 1. místo absolutně
2008 - K4 Pohár ČR v rallye (Opel Ascona B)
- volný pohár (Opel Ascona B) 1. místo Rally Pardubice
2009 - MČR v rallye historiků (Opel Kadett C GTE) - 2. místo absolutně
2010 - ME v rallye historiků (Opel Kadett C GTE) - 3. místo v kategorii
2 mistr ČR v rallye historiků (Opel Kadett C GTE)

ing. Pavel DRESLER

Narozen: 23. června 1986
Debut: Debut Rallye Střela Kralovice 2005 (Honda Civic 1.6 VTi)

Goodwill Media

Autor: Hájek Historic Czech National Rally Team

Hájek historic rally team Copyright