Sezonu zakončil v Radotíně vánoční přípitek

Na vánočním přípitku se v sobotu večer sešli v Radotíně se svými přáteli členové Hájek Historic Czech National Rally Team. V garáži stály tentokrát oba závodní vozy Opel Kadett srovnané hezky v řadě s nablýskanými poháry na střeše a místo benzínu zde voněla šunka a tradiční guláš. Loučení s rokem 2011 bylo o to příjemnější, že šlo o zatím nejúspěšnější sezonou, která díky posádce Miroslav Janota-Pavel Dresler přinesla týmu Ctirada Hájka titul mistrů Evropy.

Vzpomínky na bitvu v evropském šampionátu historiků jen tak nevyblednou. Na zlatý rok se prostě zapomenout nedá. Všem navíc bude dramatický souboj o titul připomínat i kalendář na rok 2012 s působivými fotografiemi Petra Frýby. „Kalendář se opravdu povedl a je krásnou připomínkou letošní sezony“, řekl majitel týmu Ctirad Hájek. „Ještě jednou děkuji Mirkovi s Pavlem za precizní výkon na tratích náročných soutěží a Janu Možnému za jeho profesionální přístup při vedení týmu. Vážím si i podpory Opelu C&S a jmenovitě marketingového ředitele Andreje Barčáka, stejně tak společnosti Hájek Reklama a dalších našich partnerů. Jsem rád, že mezi nás zavítal i viceprezident Federace automobilového sportu AČR Stanislav Minářík, který ocenil naši úspěšnou reprezentaci. Za členy našeho týmu musím ovšem poděkovat i fanouškům za jejich přízeň a podporu. Všem Vám krásné vánoce a úspěšný rok 2012.“

Nejlepší výkon na Ypres Rally

„Byl to opravdu fantastický rok. Všechno se spojilo tak, jak mělo. S Pavlem se nám dařilo, tým pracoval perfektně, neměli jsme jedinou technickou závadu, vyhnula se nám zranění a drželo se nás i sportovní štěstí“, poznamenal Miroslav Janota, který za nejúspěšnější soutěž označil jednoznačně belgickou Ypres Rally, kde skončili třetí absolutně. „V Belgii jsme letos dosáhli nejvyššího úspěchu. V tvrdé konkurenci to byl boj až do cíle, ale dokázali jsme se prosadit. Bylo to krásné,“ řekl Mirek a Pavel Dresler k tomu dodal: “Souhlasím s Mirkem, Rallye Ypres přinesla i zlom v souboji o evropský titul. Do té doby to na zlato moc nevypadalo, ale tam jsme se dostali na správnou vlnu. Najednou tým získal sebevědomí a přišly další výborné výsledky.“

Řecké asfaltové trápení

Mirek s Pavlem spolu absolvovali první soutěžní sezonu a v jejím závěru mohli slavit titul evropských šampiónů. Krizové chvíle se ale nevyhnuly ani jim. Patřil k tomu i kotoul přes střechu na úvodní vložce v Udine? „Z mého pohledu ne. Já jsem největší krizi prožil na Rallye Akropolis, která byla druhým podnikem seriálu. Teď už to mohu přiznat, ale po úvodní asfaltové části této soutěže jsem byl dokonce rozhodnutý, že v rallye končím. Nikomu jsem to neřekl, ale na řeckém asfaltu jsem se trápil a čím víc jsem se snažil, tím to bylo horší. Tak jsem si řekl, na to prostě nemáš. Tam jsem pochopil, jak je rallye těžká a co všechno musí jezdec překonat a unést. Naštěstí následovala hned šotolinová část řecké rallye a najednou jsme já i auto začali fungovat. Bylo to fantastické. Rázem jsme bojovali o nejvyšší příčky. Na odchod z rallye jsem rychle zapomněl“, dodal Mirek. A které okamžiky považoval za své nejtěžší Pavel? „ V Udine to bylo tak rychlé, že než jsem si uvědomil, co se stalo, stáli jsme opět na kolech. Mirek to pak zvládl perfektně. Ukázal vnitřní sílu a obrovsky zabojoval. V autě jsme žádnou krizi letos neměli. Oba jsme blázni do rallye, sedli jsme si. Už na první soutěži, loni ve Francii, jsem viděl, jak perfektně ovládá auto. Já z Rallye Akropolis nijak špatný dojem neměl, podle mne se nám asi nejméně dařilo na úvodní soutěži v San Remu, ale na to se rychle zapomnělo.“

Nejprve Sarajevo, pak galavečer v Remeši

Skvělou sezonu nyní v garáži připomíná řadu pohárů. Když si Mirek s Pavlem měli vybavit, který z nich oslavili nejbouřlivěji, nezaváhali. „Určitě ten z Maďarska, kde jsme skončili třetí absolutně. Tam jsme si to užili až do rána“, prozradil Pavel a Mirek dodal: „Podrobnosti raději vynecháme, ale ještě nás pár hezkých společných chvil čeká. Koncem týdne jedeme do Sarajeva, kde za účasti Jeana Todta, prezidenta FIA, převezmeme cenu za druhé místo v Zóně střední Evropy. Máme sice stejný počet bodů jako vítězná posádka, ale oni jeli se starším autem. A vyvrcholení přijde v únoru v Remeši, kde na gala večeru Mezinárodní automobilové federace budou vyhlášeni mistři světa a Evropy. Na to se těším moc a nejraději bych tam jel už týden předem, abych si to pořádně užil“, řekl Mirek.

Goodwill Media

Autor: Hájek Historic Czech National Rally Team

Hájek historic rally team Copyright