Janota s Vyoralem zajeli v San Remu skvělý závod, přesto se neradují

 I v sobotní etapě posádka neponechala nic náhodě, dál se plně soustředila na svůj výkon a nepolevovala v nasazení. Ve třech rychlostních zkouškách druhé etapy se Janotovi s Vyoralem podařilo zajet dva desáté časy absolutně a jeden jedenáctý, což znamenalo, že si upevnili svou pozici v kategorii 2, která je pro ně nejdůležitější, a celkově se drželi na devátém místě absolutně, což bylo v záplavě silných vozů skvělé.

Na trati Rally Sanremo Storico měla česká posádka se žlutým Opelem Kadett C/GT-E, 16V snad největší diváckou podporu a i italští fanoušci se učili vyslovovat jméno Janota. Jezdec Hájek Historic Czech National Rally Teamu dohání výkonový a technický handicap svého vozu obrovským nasazením, které sebou přináší divácky vděčný jezdecký styl. Před startem poslední rychlostní zkoušky Rally Sanremo Storico už vše vypadalo, že z Itálie si český tým poveze velkou porci bodů, kterou po výpadku ve Španělsku tolik potřebuje. Zhruba na desátém kilometru závěrečné RZ bylo ale vše jinak. Jeden z projíždějících vozů před Miroslavem Janotou vytáhl na silnici za zatáčkou do cesty kámen, o který posádka prorazila pravou přední pneumatiku. Únik vzduchu byl tak masivní, že bylo nutné v rychlostní zkoušce zastavit a pneumatiku přezout. Z toho pramenila zhruba tří minutová ztráta, která jinak skvěle jedoucí, českou posádku srazila na patnácté místo absolutně a čtvrté v kategorii 2. Vítězství ve třídě C3 posádce Janota – Vyoral zůstalo.

Hájek Historic Czech National Rally Team se tedy z Rally Sanremo Storico vrací jen s deseti body do hodnocení kategorie dvě. Nálada v týmu je ale po dokončeném závodě dobrá, protože jezdec i spolujezdec podali skvělý výkon, který sklidil ohlas nejen u fanoušků, kterých bylo kolem trati Rally Sanremo Storico, požehnaně, ale pochvalně mluvili o výkonu mladíků z České republiky i soupeři. Týmový Opel Kadett C/GT – E, 16V fungoval během celé soutěže bezchybně, na čemž má kromě skvělých mechaniků, kteří byli v místě konání soutěže, obrovskou zásluhu i dvorní motorář týmu, pan Fuchs, který svým přístupem a nasazením v posledních dnech Hájek Historic Czech National Rally Teamu velmi pomohl.

Odměnou pro Hájek Historic Czech National Rally Team, který zvítězil ve skupině C3 na Rally Sanremo Storico, bylo slavnostní vyhlášení výsledků v hotelu Royal na promenádě Sanrema, které důstojně zakončilo legendární automobilovou soutěž rally. 

Další soutěží, kde se Hájek Historic Czech National Rally Team objeví, bude domácí Rally Vltava. Fanoušci historických, závodních vozů mají tak ideální příležitost vyrazit se podívat, jak závodí žlutý Opel Kadett C/GT – E, 16V s posádkou se zkušenostmi z mistrovství Evropy.

Miroslav Janota, jezdec Hájek Historic Czech National Rally Teamu: „Máme za sebou hodně náročnou soutěž, kde už jsem věřil, že vše dopadne podle našich představ. Bohužel jsme na poslední rychlostní zkoušce trefili kameny na trati a udělali defekt. I díky tomu, že rozestupy mezi soupeři byly relativně malé, jsme se propadli až na patnácté místo absolutně. To mě samozřejmě mrzí. Cítím ale, že jsme podali hodně dobrý výkon. Sám cítím, že po sportovní stránce to je jeden z mých nejlépe odjetých závodů. Defekty ale k rally patří, s tím se nedá nic dělat. Radost mám z toho, že auto funguje bezvadně, a už se nemohu dočkat na start na domácí Rallye Vltava v Klatovech.“

Jan Možný: „Musím poděkovat celému týmu za bezvadný víkend. Všichni šlapali. Posádka odvedla jeden ze svých nejlepších výkonů za celou dobu fungování týmu a ukázala, že se s ní opět musí na tratích počítat. Mechanici po celé dva dny pracovali naprosto spolehlivě a precizně. Vezeme si domů deset bodů do tabulky a to je pěkný základ do dalších bojů.“

Hájek historic rally team Copyright