Miroslav Janota s Opelem před Rallye Šumava

 Na výkon týmu se tak upíná velká pozornost i díky tomu, že na loňské Rallye Vltava bojoval o vítězství v absolutní klasifikaci. Podaří se mu letos svůj loňský výkon vyrovnat nebo dokonce překonat?

 

To jsou otázky, na které budeme znát odpovědi až krátce před půl pátou odpoledne v sobotu, kdy Rallye Šumava oficiálně končí přejetím závodních vozů přes cílovou rampu. Hájek Historic Czech National Rally Team ale nemůže na tak exponovaném závodě nic ponechat náhodě, a proto se vrhl do příprav závodního Opelu Kadett C/GT-E, 16 V s ještě větší vervou než před jinou soutěží FIA mistrovství Evropy. Závodní vůz byl kompletně rozebrán a pečlivou úpravou prošly všechny důležité díly tohoto unikátního automobilu. Mechanici v čele s šéfmechanikem Antonínem Sůsou se v posledních dnech neměli čas ani pořádně zastavit, aby vše stihli připravit do startu Rallye Vltava. Svůj úkol ale splnili na výbornou a automobil je po technické přejímce připravený ke startu Rallye Vltava, který se odehraje v pátek ve tři čtvrtě na čtyři odpoledne na klatovském náměstí. Hned potom se soutěžní vozy účastníků Rallye Vltava vydají na legendární rychlostní zkoušku, kterou je Čínovský okruh. Na všech rychlostních zkouškách budou historické soutěžní vozy „předvojem“ Rallye Šumava, soutěže Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, která se jede po stejných tratích zhruba hodinu a tři čtvrtě po startu prvního vozu historické Rallye Vltava.

 

Rallye Vltava je rozdělena do dvou etap, kdy ta první se odehrává na sedmi měřených úsecích Klatovska a druhá-sobotní na osmi rychlostních zkouškách Vimperska a Prachaticka, které mají hodně technický charakter. Zdejší, částečně rozbité a uskákané asfaltové tratě, místy navíc pokryté vrstvou posypu, by měly sedět vozu Miroslava Janoty, a pokud by se navíc na trať snesly dešťové kapky, pak se ještě více smaže výkonový rozdíl, který Opel Kadett C/GT-E, 16 V dělí od vozů konkurentů. Miroslav Janota a Lukáš Vyoral dobře ví, co je na Rallye Vltava čeká, s tratí se totiž od středy seznamovali tak, aby v závodě, který odstartuje za pár hodin, podali ten nejlepší výkon. Hájek Historic Czech National Rally Team zve k návštěvě Rallye Vltava všechny fanoušky motorismu, kteří dokáží ocenit historická vozidla rally.

 

Jan Možný, sportovní manažer týmu: "Po San Remu se celý tým svědomitě připravoval na domácí soutěž. Začíná být velmi složité udržet závodničku na TOP úrovni, jelikož sehnat další a další kvalitní náhradní díly je čím dál obtížnější. V tento okamžik jsme na samotném limitu životnosti Opelu Kadett. Mirek s Lukášem mají jasný úkol. Snažit se získat v domácím prostředí maximální bodový zisk, který by je dostal zpátky do hry v boji o titul. Jsem rád, že Mirek umí jet pod tlakem, což nám dokázal v loňském roce v Belgii a Maďarsku. Proto se neobávám, že by mu právě domácí prostředí svazovalo ruce. Naopak. Vidím na něm chuť bojovat a závodit od prvního metru, takže věřím, že se mají fanoušci opravdu na co těšit."

 

Majitel týmu, Ctirad Hájek: „Na Rallye Vltava se těším. Slibuji si od tohoto závodu, že to bude krásný sport, a že Mirek bude bojovat o vítězství. Ode mě mají kluci zelenou, žádné taktizování, jedeme na vítězství. Předloni jsme na Vltavě vyhráli a loni jsme pod vlivem taktiky hodně zpomalili, abychom získali body nutné k zisku titulů mistrů Evropy. Letos jedeme naplno. Děkuji našim mechanikům, kteří si pořádně mákli a hlavně Tomáši Fuchsovi, který nám dělá motor, připravuje převodovku a pomáhá i s podvozkem našeho Opelu. Odvedl teď vynikající práci. Zvu všechny naše kamarády, partnery a fanoušky, aby se zastavili v zázemí našeho týmu v servisu, no a držme si palce.“

 

 

Hájek historic rally team Copyright